Посещение на френски ученици и учители в ІІ ОУ “Д. Благоев” - гр. Благоевград

ГОВОРИ МИ ЗА ПРИЯТЕЛСТВО - презентация-представяне на посещенията на българската група във Франция и френската в България

От 03.05 до 10.05 на Второ основно училище „Димитър Благоев” – Благоевград, гостува група от френски учители, ученици и родители от kollege Entre-Deux-Velles, Saone, Франция. Гостуването е част от подписана от директорите на двете училища Конвенция за партньорство между клас хор от колежа в Саон с ръководител г-жа Христина Форест и клуб „История” от Второ основно училище с ръководител г-жа Росица Йосифова.
Наред с различните дейности по проекта се предвижда осъществяване на културна размяна на ученици през учебната 2010/2011 г., в резултат на което от 27.09 до 08.10.2010 г. група ученици, учители и родители от Второ основно училище гостува в Саон, а сега те са гости на нас.
На сбогуването в Саон си пожелахме: „До нови срещи!” с френските ни приятели и ето че нашето желание се осъществи, споделя Снежи Митева от 7 „б” клас...
Другите български ученици, посетили Франция есента на 2010 разказаха...
Вълнението по посрещането започна много по-рано от определената дата за пристигане. Ученици, учители и родители съвместно обсъждахме всяка подробност около посрещането на френската група, програмата и забележителностите, които да им покажем, тематичните вечери, менюто и др.
Дългоочакваният ден дойде...
Нашите гости пристигнаха на летище София на две групи: в 15:00 часа от Дюселдорф и в 18:00 от Виена, водени от г-жа Христина Форест - учител по музика, г-жа Агнес Коурвазие - учител по история, г-жа Моник Жакот - учител по английски език, и двама родители – Клер и Гил Сент-илиер.

Докато чакахме втората група, посетихме Обрадовския манастир и още от тук започна нескритото възхищение от историческото наследство и природните красоти на България. Не се отказаха и от вкусната баница, предложена им за следобедна закуска. В 18:00 посрещнахме и втората група и след много емоции и прегръдки, потеглихме за Благоевград.

Към 20:30 пристигнахме на паркинга зад Второ основно училище, където ни очакваха българските деца и родители. Посрещнахме френските си гости по стар български обичай – с погача и шарена сол и китка здравец. Вълнението у всички беше неуписуемо! Прегръдки и сълзи на радост от осъществената среща...

На следващия ден по програма се предвиждаше френските гости да посетят училището и да наблюдават учебни часове. Г-жа Галина Димитрова и г-жа Вера Георгиева демонстрираха изключителното си педагогическо майсторство пред френската група, показвайки новаторски подходи в интерактивното обучение, което предизвика искреното възхищение на френските им колеги.

След организиран коктейл френските гости отидоха на среща с кмета на Благоевград г-н Костадин Паскалев и с председателя на Общински съвет г-н Хаджигаев, които им разказаха за организацията и управлението на Община Благоевград, почерпиха ги с бонбони и сладки и им раздадоха подаръци.

В следобедните часове всички заедно се разходихме из центъра на Благоевград, Вароша и Бачиново. Френските ученици и учители не спираха да се възхищават на красотата на нашия град! Изключително ги впечатли черквата на Вароша, възрожденската архитектура, невероятното гостоприемство на благоевградчани!

Вечерта поканихме нашите гости на фолклорен концерт в зала „Яворов”, организиран в чест на 155 години от рождението на Димитър Благоев и 65–годишнината от преместването на училището в настоящата сграда, в който взеха участие Китаро–мандолинен оркестър към читалище „Никола Вапцаров”, фолклорна група „Веселина” към Център по изкуствата, певицата Христина Маркова; Детско – юношески фолклорен ансамбъл „Пиринска китка” към Обединен детски комплекс. Френските ученици от клас хор с ръководител г-жа Христина Форест поздравиха училището за годишнините и изненадаха зрителите с перфектно изпълнение на български език на китка от български народни песни. Станали на крака, зрителите дълго аплодираха талантливите певци!

На пети май времето в Благоевград си остана дъждовно и мрачно, но това не попречи на доброто ни настроение. Сутринта френската група имаше среща с представители на Националин парк „Рила”, които представиха презентация и раздадоха материали на нашите гости. После френските деца проявиха творческото си въображение в къщите на Обединен детски комплекс, където под ръководството на г-жа Лидия Обретенова изработиха красиви декоративни пана от стари дискове, семена и макаронени изделия. Следобедните часове бяха определени за танци. В репетиционната зала на ДЮФА „Пиринска китка”, под вещото ръководство на хореографите от Обединен детски комплекс и звуците на жива музика, нашите френски гости, с много настроение и ентусиазъм, се научиха да играят български хора.
Вечерта организирахме „Вечер на Франция” в клуб – хотел „Вароша”, на която присъстваха нашите родители, учители и гости. Всички си хапнахме вкусно от специално приготвените от изключителния готвач г-н Мирослав Маринов френски ястия, танцувахме и се веселихме. Френските ученици изпитаха нашите знания като представиха персонажи от френската история и култура, които ние разпознавахме. Вечерта завърши с фонтан от фойерверки върху огромна торта, представляваща френското и българското знаме.

Следващите три дни ги определихме за екскурзии из нашия регион и за целта подготвихме специални дипляни с информация на френски и английски език за местата, които ще посетим.
На 06.05 – Гергьовден, тръгнахме с два автобуса на екскурзия до Добърско и Банско. Разказахме на френските ни приятели за християнската гергьовска традиция, за св. Георги Победоносец, за връзката на този ден с българската държавност.
Пирин планина ни посрещна със слънце! В Добърско разгледахме уникалната Средновековна черква и разказахме легендата за Самуиловите войници. Посетихме и Възрожденската черква, където добърските жени ни раздадоха питка с мед за здраве, изкачихме се до Параклиса на Богородица и Римската пещ. „Добърските баби” представиха фолклорна програма и облякоха две французойчета с българска народна носия. В Банско посетихме къщата музей на Никола Вапцаров, черквата, паметника и мемориала на Паисий Хилендарски. Поизморени се прибрахме в Благоевград да се подготвим за пътешествието на следващия ден до Мелник, Роженски манастир и Рупите.
Седми май отново ни подсигури прекрасно слънчево време и разходката ни из предвидените обекти беше истинско удоволствие. Кордопуловата къща впечатли нашите гости с размерите и архитектурата си. На Роженски манастир си направихме пикник и после отец Данаил ни разказа за историята на манастира и православната вяра. Светостта на Рупите накара нашите гости дълго да замълчат пред „феномена баба Ванга”.

Последната ни екскурзия беше на 08.05. до Рилски манастир, гробът на св. Иван Рилски и Кирилова поляна. Величието на манастира, архитектурата, историята, музея, природата...Всичко това подсигури трайни вълнения и възхита сред французите. Почерпихме ги с биволско кисело мляко и мекици, на Кирилова поляна организирахме пикник и забавни игри.

Предпоследният ден от гостуването на френската група беше определен за ден на семействата, но докато нашите ученици приключиха с учебните си часове, французойчетата разгледаха Исторически музей – Благоевград, и репетираха за вечерния си концерт. Следобед бяхме на шопинг и боулинг.
Вечерта от 18:30 присъствахме на невероятен концерт, посветен на Деня на Европа, изнесен от клас хор с ръководител г-жа Христина Форест от колежа в Саон. След това всички отидохме в клуб – хотел „Вароша” на прощална вечеря. Не ни се танцуваше! Емоциите от престоящата раздяла надделяха! Искахме само да сме заедно!

Нашите френски гости, които гостуват и в други европейски страни, споделиха, че тяхното голямо желание е да се върнат отново в България и да учат български език! Възхищението им от историческото наследство, природата, невероятното гостоприемство в семействата и топлината, вниманието и обичта на хората в нашата страна, според френските ни приятели, нямат равни в Европа! А френските учители останаха с незабравими спомени от вниманието, гостоприемството и ерудицията на директора на нашето училище г-н Христо Манчев!
На 10.05 изпратихме гостите си от Франция с много прегръдки, сълзи и незабравими спомени! Пожелахме си: „До нови срещи!”.